Er is meer tussen hemel en aarde... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Stefanie Vulders - WaarBenJij.nu Er is meer tussen hemel en aarde... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Stefanie Vulders - WaarBenJij.nu

Er is meer tussen hemel en aarde...

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

06 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Hermanus

Op het landgoed van Creation voelt het als zweven tussen het aardse en hemelse in. Voor de minder spirituele onder ons, het is alsof je onderdeel bent geworden van een Van Gogh schilderij. Het wijnhuis is enkel omgeven door bergen en wijngaarden, niets meer en niets minder. Noch met foto's, noch met woorden is uit te drukken hoe een gelukkig meisje ik me voelde. Een soort 'leven als godin in Frankrijk'. De 1,5 uur durende weg er naartoe was het dan ook meer dan waard. Nagenoeg oneindig, maar uiteindelijk toch met volle teugen genoten van dit einde van de wereld lijkende, idyllische, sprookjesachtige stukje Afrika. Een oase van rust. Eigenaar en wijnmaker JC Martin mag zich gelukkig prijzen.
Bij aankomst zat de complete familie buiten aan een lange tafel in de vandaag erg aangename zon. Een vertrouwd Bourgondisch aangezicht. Uiteraard zelf weer een aantal Creations mogen proeven. En gesnackt van charcuterie et fromage. Overigens is mijn lintworm aanzienlijk rustig hier dus met een portie chocopops, een plankje lokale vleeswaren en een kleine versnapering bij Margot kom ik de dag prima door.
Het was een meer dan bijzondere en ontspannen dag. Waar ik uiteraard prima mee kan leven aangezien mijn energieniveau gelijk is aan dat van een midden op de snelweg uitpuffende leguaan. Die we vanmiddag hebben moeten ontwijken.
Dus zometeen snel een hapje eten en dan weer op tijd naar m'n bedstede. Vandaag keurig uitgespit door de poetsnegers. Inclusief de rest van onze inmiddels op een studentenkot lijkende hut. Mijn dank is groot.
Dan nog even het diner. Geen gastro-bacchanaal vanavond maar simpelweg een pizzeria. De locatie: Colcacchio, op de doorgaande weg in Franschhoek. En om een indruk te geven: comfortloze stoelen, de verwezenlijking van de jaren 80 Top of the Pops uit de speakers, overgare pasta en pizza met avocado. Ik vraag me af welke idioot dat heeft bedacht. Bananasplit in Afrika. Laat dus voortaan maar.
Een opvallende korte blogpost vandaag maar heb ook niet veel meer noemenswaardige zaken mogen ervaren. Het was een middag met een hoog zen-gehalte.

Post scriptum: Ik ben geen aanhanger van de PVV. Het is enkel een gewoonte geworden om overal het woord 'neger' achter te zetten. Iedere ontmoeting met de donkergekleurde medemens hier is een aangename. Ze zijn allemaal even vriendelijk en hulpvaardig. Dus ik waardeer en respecteer ze allermeest.

  • 06 Mei 2012 - 20:31

    Tamara:

    Wat schrijf je leuk, moet je iets mee gaan doen!

  • 07 Mei 2012 - 07:15

    Irene:

    Snel gelezen...maar zoals ik begrijp geeft de omgeving je de rust die je lichaam weer in balans brengt !!
    Nu de tijd om goed te bedenken of arts worden in Afrika een optie is ??
    Maar aangezien je zoooo leuk schrijft kun je ook verslaggeefster worden en deze verhalen verkopen aan een reisbureau !!! Doen waar je goed in bent!! LY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Stefanie

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 24568

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 02 April 2014

Gambia

01 December 2012 - 30 April 2013

Ellen en Steefs avonturen in de sneeuw

30 April 2012 - 11 Juni 2012

Zuid-Afrika

Landen bezocht: