Beroemde pannenkoeken - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Stefanie Vulders - WaarBenJij.nu Beroemde pannenkoeken - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Stefanie Vulders - WaarBenJij.nu

Beroemde pannenkoeken

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

13 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Gideon's famous pancake house. Prima plaats om te ontbijten. Vooral omdat Gideon een karakter op zich is. Hij wilde ons maar al te graag binnen lokken in zijn met 15 zitplaatsen veel te kleine restaurantje. Less is more.. Ik heb me zeer geamuseerd, ook al was mijn chocolademelk spectaculair ranzig. Ik houd niet van velletjes in m'n melk. Gideon heeft hem uiteindelijk ook maar van de rekening gehaald. Waarschijnlijk omdat hij mijn gezicht regelmatig zuur weg zag trekken als ik weer een slok nam.
Voordat we dit te late ontbijt nuttigde hadden we een ontmoeting met onze Belgische vrienden Sebastian en z'n vader. Uiteraard weer te laat omdat we terug moesten rijden uit Botrivier. Zij zaten om elf uur aan de wijn, ik ontfermde me over een kopje thee. Wijn op een nuchtere maag leek me minder handig.
De rest van de zondag hebben we heel erg rustig doorgebracht. Vervolgens een heel vroeg diner bij Allora. Een andere plaatselijke Italiaan en naar mijn bescheiden mening stukken beter dan die van vorige week. Maar een zeer gewaardeerde culinair journalist denkt er anders over. We waren het er in ieder geval wel over eens dat de sfeer vele malen beter was. En dat had waarschijnlijk te maken met de pizza-neger die in een grote steenoven pizza's bakte. Of hij deed alsof. Hoe dan ook, het zag er amusant uit.
Uiteraard hebben we de dag afgesloten in The Common Room. Maar dat was dit keer een flop. Geen leuke crew en ook geen internet, dus snel terug naar Chamonix om weer in mijn vertrouwde bedje te slapen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Franschhoek

Stefanie

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 24574

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 02 April 2014

Gambia

01 December 2012 - 30 April 2013

Ellen en Steefs avonturen in de sneeuw

30 April 2012 - 11 Juni 2012

Zuid-Afrika

Landen bezocht: